center

Tuesday 15 September 2015

Permulaan Kepada Sebuah Kejayaan

Setelah ambil masa berbincang, bertanyakan pendapat dengan keluarga dan orang disekeliling, kami akhirnya buat keputusan untuk meneruskan misi yang sekian lama dah tertangguh cuma mungkin kali ni misi ini lebih berisiko dan bermodalkan sejumlah wang yang besar. Tapi takpe, kalau tak mencuba sampai bila-bila pun kami takkan tau setakat mana kemampuan kami.

Berbekalkan modal yang dikongsi berdua, kami akhirnya nekad meneuskan misi kali ni. Maka tanggal 11 September 2015 berbekalkan semangat yang ada, kami merempit ke UTC di Pudu Sentral untuk mendaftarkan misi kami ni. Walaupun secara kecil-kecilan dan separuh masa,  berdaftar dengan SSM tu perlu.
Ramai jugak time ni kat SSM, UTC  
Pelaburan 
So far,  logo dan bisnes kad dah siap di design cuma belum hantar printing sebab kami masih perlukan masa untuk siapkan flyers. Well, semua buat sendiri so take time sikit. Bukan tak percaya untuk upah orang designkan tapi since dah boleh buat sendiri baik buat sendiri je so jimat kos kat situ. Kami, kalau boleh apa je yang boleh dibuat sendiri, kami akan buat sendiri. Itu lebih senang dan mudah sebab kami tau apa yang kami nak. Cuma printing je tak mampu nak buat sendiri so terpaksa hantar kedai. Huhu.. Printer kat rumah tu ada je tapi lepas di coangak-congakkan macam lagi mahal je kalau pakai printer kat rumah tu. So kena keluar duit sikitlah untuk hantar printing yang lebih kualiti. Maybe, one day sapa tau dah mampu buat printing dengan mesin  sendiri kan....

Buat bisnes kad dan logo sendiri lebih senang
Buat masa sekarang, kami hanya akan beroperasi dari rumah dan Insya Allah kalau diizinkan dan rezeki bertambah kami akan cuba mengukuhkan rangkaian kami dengan lebih meluas kelak. Deposit mesin dah dibayar, kursus dah pergi so sehingga artikel ni diterbitkan, kami masih menanti pemasangan mesin-mesin di rumah. Keperluan lain, alhamdulillah dah ready. Tapi untuk permulaan  kami hanya menjalankan urusan disekitar taman perumahan berdekatan sahaja. Dan sehingga kini kami belum ada tarikh khas lagi untuk "PELANCARAN" (hehehe.. gempak). Even misi ni biasa-biasa saja tapi KEGEMPAKAN tu kena ada. Marketing tu perlu.

So doa-doakan lah misi ini berjaya dan berjalan seperti yang dirancang...

#AlFatihahuntukjemaahHajiMakkah
#prayforall

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan comment anda di sini. Terima Kasih...

Europe + Balkan (Eurokan) : Santorini (Episod 2)

Episod 2  Dari Istanbul kami terbang ke Athens. Flight kami ke Athens sampai malam so kami lepak di airport. Sempat lelap 2-3jam. Dal...

Nuffnang